اقدام عجیب صداوسیما علیه منافع ملی !
پس از انتقاد از برنامه صبحِ امروز «سلام صبح بخیر» که در اقدامی مشکوک، جزئیات یک پروژه وزارت نفت برای دور زدن تحریم‌ها را به طور کامل تشریح کرد، روابط عمومی این برنامه، توضیحاتی را در اختیار رسانه‌ها قرار داد.
کد خبر: ۶۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸ - 02 July 2019

به گزارش تابناک جوان، جماران نوشت:مجری شبکه سه در این رابطه می‌گوید با همکاری یک تیم خبری یک میلیون بشکه نفت تحویل چینی‌ها شده است.

او در ادامه با نشان دادن تصاویر هوایی از محل خرید نفت و همچنین تصویر یک کشتی به نام سالینا تمام ریز اطلاعات یک معامله نفتی را افشا کرد.

این در شرایطی است که مسئولین بر محرمانه نگه داشتن اطلاعات فروش نفت تاکید می‌کنند تا مبادا طرف آمریکایی جلوی راه‌های فروش نفت را بگیرند.

حال این سوال مطرح می‌شود که این موضوع چه ارتباطی به یک برنامه صبحگاهی دارد؟! و رسانه رسمی کدام کشور هویت خریدار نفت تحریمی‌اش را تأیید می‌کند و ریسک خرید را برای مشتری بالا می‌برد؟

توضیحات روابط عمومی «سلام صبح بخیر»

روابط عمومی برنامه «سلام صبح بخیر» در راستای «تنویر افکار عمومی» به حواشی مطرح شده در خصوص مسیریابی کشتی سارینا در برنامه امروز و محکوم کردن این برنامه به افشای مسائل محرمانه، پاسخ داد.

در این جوابیه آمده است: «علی رغم جو رسانه‌ای مبنی بر مشکوک بودن اقدام برنامه «سلام صبح بخیر» در خصوص اعلام مسیر دور شدن تحریم نفتی کشتی سارینا، اطلاعات مطرح شده در برنامه امروز هفته قبل در قالب گزارشی با تصاویر ماهواره‌ای در نشریه بین المللی فایننشیال تایمز همراه با عکس و جزییات کامل‌تر منتشر شده است.

بنابراین فرضیه افشای اسرار مملکتی و نقض محرمانه بودن این رویداد به کلی مردود است و قبلاً این اطلاعات به صورت گسترده و با زبان انگلیسی رسانه شده است.

بدیهی است اگر قرار بر ردیابی کشتی از سوی آمریکایی‌ها باشد، این امر باید هفته قبل صورت گرفته باشد و نیازی به یادآوری کردن برنامه «سلام صبح بخیر» با زبان فارسی به طرف آمریکایی نیست.

مقتضی است طبق ماده ۲۳ قانون مطبوعات، این جوابیه جهت تنویر افکار عمومی در رسانه مبدا و دیگر رسانه‌هایی که به این شایعه دامن زدند منتشر شود.»

****

توضیح سردبیر: روابط عمومی برنامه سلام صبح‌بخیر درحالی دلیل پخش این گزارش را انتشار مطلبی در نشریه آمریکایی «فایننشال تایمز» اعلام کرده است که انتشار چنین مطلبی در رسانه بیگانه فارغ از صدق و کذب آن، برخلاف مصالح و منافع ملی جمهوری اسلامی ایران است. با توجه به تاکیدات چندین باره وزیر نفت برای عدم انتشار اطلاعات خرید و فروش نفت ایران و سوءاستفاده مقامات آمریکایی از اطلاعات منتشرشده در رسانه‌های ایرانی علیه کشور، انتشار این اطلاعات توسط «رسانه ملی» قابل توجیه نیست.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۷
فدوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
جنابان ... ماهواره ... صاحبش کیست ... پس چیزی برای مخفی کردن نیست ...
کمتر به یکدیگر گیر بدهید و به جای آن گردنهایتان را برای قطع شدن توسط دشمنی که منتظر غفلت است ، آماده کنید ...
جنابی که می خونی می تونی پخش نکنی اما به رییست بگو شاید بیچاره ندونه ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
این اشغالا سر تا پا دست نشانده و نفوذی اصل هستن. کسی که تو زمین دشمن باز کنه از سر لجبازی با رقیب مگر کم از دشمن یا نفوذیه؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
خیانتکاران به این ملت مظلوم درکشوربسیارندماهاج وواج مانده ایم
محمدخانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
ظاهرا علاوه بر آمریکا در تحریم دولت ایران صدا و سیما هم نقش همکار امریکا را بازی می کند
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
اصولگرایان تمام تلاش خود را میکنند تا این دولت زمین گیر شود این کار حتی به بهای نابودی کل کشور باشد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
چطور همچين كاري ممكنه سهوي باشه؟! آيا با مسببين نبايد برخورد بشه؟
mohamd
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
مگه قرار نیست با امضای Fatf شفافیت مالی پیدا کنیم. خوب صدا و سیما هم شفافیت مالی کرده. البته برای مردم کشور که خودی دونسته نه برای اسرائیل و عربستان.
نظر شما...

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگلیش) معذور است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
آرشیو...
‫‪
پرطرفدارترین عناوین
آرشیو...