صفحه نخست

دیگه چه خبر

فرهنگ و هنر

خانواده و جامعه

چند رسانه ای

صفحات داخلی

۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۲

پدیده سمی به نام «داداشی‌آبجی»!

بعضی نوجوانان به روابط شان با جنس مخالف اسم‌های دیگری می‌گذارند...
کد خبر: ۴۶۹۷۳
تعداد نظرات: ۷۸ نظر

«این چه حرف بی‌ادبی است که شما می‌زنی؟ دوست‌دختر و دوست‌پسر یعنی‌چه؟ ما فقط با هم دوست معمولی هستیم، مثل خواهر و برادرها. آن چیزی که شما در ذهنت درباره این ماجرا و روابط ما فکر می‌کنی، اشتباهه. ما فقط با هم گردش و رستوران می‌رویم و.»، این‌ها صحبت‌های یک دختر و پسر نوجوان است که چندوقت پیش با آن‌ها درباره روابط‌شان صحبت کردم. شاید در نگاهِ اول، این موضوع برای عده‌ای خالی از دغدغه بوده و در نظر آن‌ها دوره این مرزبندی‌ها گذشته باشد، اما آسیب‌های این مسئله شوخی‌بردار نیست، به همین دلیل در ادامه نکاتی در همین باره مطرح می‌شود.

تصورات اشتباه دختر و پسر‌ها درباره این روابط

عنوان دوست اجتماعی یا آ‌بجی داداشی درباره جنس مخالف به ارتباطی اطلاق می‌شود که خالی از احساسات و وابستگی‌های عاشقانه باشد. دختر و پسر‌های نوجوان، با تصورات اشتباه‌شان این نوع دوستی را ایمن می‌دانند، زیرا از طرفی آن را به دور از آسیب و شکست عاطفی می‌دانند و از طرف دیگر می‌توانند هم‌خوانی بیشتری میان این رابطه با آموزه‌ها و هنجار‌های جامعه، مدرسه‌و‌خانواده پیدا کنند! بنابراین آن‌ها در این رابطه تناقض کمتری را تحمل می‌کنند. اما این عنوان‌ها، نمی‌تواند امنیت رابطه را تأمین کند و آسیب‌های پرشمار آن را کاهش دهد.

کسب آگاهی توسط نوجوانان و مدیریت والدین

در اولین قدم لازم است که والدین، بتوانند راهنما و همراه خوبی برای فرزند‌شان در این دوره سنی باشند. نوجوانی، دوره‌ای حساس به لحاظ جسمی و روانی است. تغییراتی که در این دوره در نوجوان اتفاق می‌افتد، رفتار‌های او را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. رسیدن به بلوغ‌جنسی، کنجکاوی‌های او را در این زمینه راجع به خود و جنس‌مخالف بالا می‌برد. از طرفی او به لحاظ روانی به دنبال کسب هویت است. رابطه با همسالان را بیشتر می‌پسندد و خواهان استقلال رأی بیشتری در انتخاب‌های مختلفِ زندگی‌اش است. یکی از گرایش‌های نوجوان در این دوره، ارتباط با جنس‌مخالف است که نیاز به کسب آگاهی‌های لازم توسط او و مدیریت جدی و البته آگاهانه این ماجرا از طرف والدین دارد. مهم‌ترین توصیه‌ام به والدین این است که با نوجوان‌تان در این‌باره حرف بزنید. او باید بتواند به روابطی که هنجار‌های او را رعایت نمی‌کنند نه بگوید و این موضوع قرار نیست باعث خجالت و بی‌ارزشی او شود.

دوست اجتماعی، پر از تناقض است

همان‌طور که گفته شد، دوستِ اجتماعی عنوانی است که در ظاهر خود مسئولیت کمتری برای افراد دارد و دو طرف به اشتباه تصور می‌کنند که می‌توانند با دغدغه و مواظبت کمتری در این رابطه بمانند. تناقضِ این ظاهر با مشکلاتی که گاهی گریبان‌گیر افراد می‌شود، در بدیهی دانستنِ یک سری قوانین، نهفته است. همیشه هر دو طرف رابطه، نگاه یکسانی به قوانین موجود ندارند و خود را به یک اندازه به رعایت آن ملزم نمی‌دانند. مثلاً این قانون که هیچ‌گونه تقاضای جنسی در چارچوب دوستی‌های اجتماعی نمی‌گنجد، می‌تواند از سوی یکی از طرفین کاملاً بدیهی باشد و از نظر طرف دیگر، نه؛ بنابراین چنین فردی خود را به اندازه کافی برای شرایط احتمالی که این قانون نقض بشود، آماده نکرده و از همین جنبه، ممکن است ضربه‌های تلخ و سنگینی بخورد.

مرز‌هایی که قابل مدیریت نیست

روابط دختر و پسر باید مرز‌ها و محدودیت‌هایی داشته باشد. حالا سوال این است که آیا اطلاق عنوان دوستی اجتماعی یا روابط داداشی‌خواهری به این روابط، به این مرز‌ها صدمه نخواهد زد؟ هنجار‌ها در این مواقع حکم می‌کند که روابط یک دختر و پسر به گونه‌ای باشد تا درگیر روابط عاطفی زودهنگام و ناآگاهانه نشوند. مدیریت این مسئله توسط یک دختر و پسر نوجوان، نشدنی است بنابراین، چون این مرز‌ها قابل مدیریت نیست باید از چنین انتخاب‌هایی دور ماند.

نکته پایانی

ارتباط با جنس‌مخالف، چه با عنوان دوستیِ معمولی و چه در قالب‌های عاطفی یا با هدف ازدواج، یکی از اتفاقات محتمل در دوره نوجوانی است بنابراین لازم است که نوجوانان اطلاعات درستی در این باره کسب کنند و با راهنمایی‌های والدین و مشاوران، در دام این روابط و آسیب‌هایش نیفتند.
 
منبع: روزنامه خراسان
ارسال نظرات
انتشار نظرات حاوی توهین، افترا و نوشته شده با حروف (فینگلیش) ممکن نیست.
نظرات مخاطبان
انتشار یافته: ۷۸
در انتظار بررسی: ۰
حسن کچل
|
|
۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
در کل باید ببینیم افرادی که با آزادی روابط اجتماعی دختران و پسران موافق هستند آیا حاضرند دختر و یا خواهرشان هم با پسر دیگران این ازادی را داشته باشند یا خیر اگر جواب مثبت است که تکلیف مشخص است و باید به نظر شان احترام گذاشت و با دختر و خواهرشان رابطه دوستی البته از نوع دوست اجتماعی برقرار کردو الی اخر و اگر نظر شان منفی است که موضوع فرق می کند !!!!
ناشناس
|
|
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
این پدیده در امتدادعکس العمل جامعه به اجبار رعایت هنجارهای طالبانیست،با این خودزنی در آینده ای نه چندان دور اثری از فرزند آوری و خانواده و امتداد نسل و ایران و ایرانی نخواهد ماند،آینده پر افتخار ایرانم ارزوست.
ناشناس
|
|
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
نویسنده مطلب خودش مریضه. بنظرم به روانپزشک مراجعه کنه
امیر
|
|
۰۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
ببینید عزیزان واقعیت این است که باید روابط قبل ازدواج وجود داشته باشه ولی سالم و درست که نیازمند آموزش است دنیا علم و تکنولوژی و نیازها تغییر کرده ' چرا در کشور آلمان بیماری های مقاربتی زیر ۲ درصد هست در حالی که در ایران بالای ۳۷ درصد هست؟ دلیلش اینه که در مدارس ابتدایی آلمان اولین صفحه کتاب درسی بچه ها عکس آلت تناسلی مرد و زن هست و تو مدارس نحوه صحیح آمیزش جنسی رو با فیلم آموزش میدن ولی اینجا چی پسر دانشگاه لیسانس میخونه تازه تو درس ۱ واحدی تنظيم خانوده میفهمه که کاندوم زنانه هم وجود داره یا روش های پیشگیری اصلأ چیا هستن ' پس دنبال عیب و ایراد به روابط نوجوان ها نباشیم باید فرهنگ سازی و آموزش صحیح داده بشه
ناشناس
|
|
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
فکر کردید اینها مثل دهه 50 و 60 هستند که با سریال های ایرانی بتونید آنها را از این کار بازدارید؟؟؟
Navid
|
|
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
اگه همین ارتباط ها هم نباشه، میشه ازدواج با کمترین اطلاعات از هم . حداکثر دو سال بعد طلاق یا خیانت.!!
محمد
|
|
۰۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
فساد غوغا میکنه اگر حواست نباشه زن و بچه ات را جلوی چشمات میبررند نمیشه به هیچ گی اعتماد کرد نه به زن ۵۰ ساله ونه به دختر ۱۶ ساله ازبس که جامعه مریضه انسانیت وخانواده که رفته وچیزی ازش نمانده نمیدونم به کجا رفتیم وبه چی رسیدیم اگر چهار تا جنده خانه میزدن حداقل خانواده ها راحتر زندگی میکردن نه اینکه فساد به داخل خانه ها راه پیدا گنه متایفانه مدیران بی شعور مملکت چشماشونو بستن و این چیزها براشون مهم نیست مشکلات خانواده برای کدوم یک از این روسا مهمه
ناشناس
|
|
۱۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
میدونم اینو منتشر نمیکنی اما هر کی توی مجازی گفت داداشی و آبجی بلا به سرش آمد
ناشناس
|
|
۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
موافقم این بسیار خطرناک و سمی است
مهدیس کنعانی
|
|
۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
خوب نبو
....
|
|
۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
دوستی دختر و پسر ها می‌تواند یک دوستی سالم و عادی و معمولی باشه
جاوید
|
|
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
داداش همان دوست پسر است که در نیمکت ذخیره ها نشسته و منتظر است تا نوبتش بشود.
ایرانی
|
|
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
مطلب کاملا درستی بود. اینجور روابط بسیار بسیار آسیب زاهستن
علی خان زاده
|
|
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
اشتباه محض
مادران و پدران فردای جامعه اسلامی نباید با چنین تفکری تربیت بشوند خانواده ها باید دقت مضاعف نمایند و توجه جدی به فرزندانشان داشته باشند.
یاس
|
|
۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
اینا ترشحات ذهن های مریض و عفونت کرده شماهاست که هیچ تسلطی روی خودتون ندارید مریض های جنسی و فکری
بینام
|
|
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
همش مزخرفه
ناشناس
|
|
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
داداش من خیلی خوبه ماشاالله
یه بنده خدا
|
|
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
تموم شد؟؟؟؟؟خیلیییییی تاثیری گذار بود
نامم
|
|
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
ذهن مریض نویسنده
عظیم
|
|
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
ول کنید این مزخرفات رو! مردم هر روز دارن بدبختی از روز قبل میشن شماها انگار هیچ مشکلی ندارین که هی به کار این و این گیر میدین!
آخه ابله ها اوضاع اقتصادی اونقدر بده که مردم نمیتونن ازدواج کنن و نمیتونن زندگیشون رو نگه دارن و نمیتونن بچه دار بشن. ما دهه پنجاهیا و دهه شصتیا و دهه هفتادی ها هنوز ایران رو زنده نگه داشتیم،نسل ما که پیر بشن و بمیریم این سرزمین خالی از ایرانی میشه و توسط کشورهای اطراف که تند تند بچه زایی میکنن تصرف میشه.
ای خاک بر سر شماهایی که مشکلات فعلی و خطرات آینده رو نمیبینید و اونقدر پول و خوشی تو شکمتون هست که افتادین دنبال این چرندیات.
همین نوجوان‌ها رو هم با این کارهای احمقانتون از ایران فراری میدین. اگر نتونن فرار کنن هم اونقدر تو سری خور و ترسو و بی انگیزه بار میان که اصلا به درد این مملکت نمیخورن و براشون بی اهمیت میشه.
یکم عاقل باشید و خودتون رو با شرایط نسل امروز وفق بدین. این جوانها و نوجوان‌ها رو اگه بکوبید در اصل فاتحه ایران و این سرزمین و آینده رو میخونید.
ناشناس
|
|
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
راست میگه
...
|
|
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
بله خیلی این مسئله خطرناک هست و معلوم نیست که چطور وارد ادبیات ما ایرانیان شد. از مسئولین عمیقأ می خواهم راجع به این موضوع بیندیشند که چطور وارد ادبیات ایرانیان شد
شاهین
|
|
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
خوبه
عبدالله
|
|
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
فاصله گذاری و دیوار بندی جنسیتی در کودکی و در سطح و مقاطع اموزشی و دبستانها ،نبود هیچ آموزش و بهداشت جنسی و بهداشت خود مراقبتی و بهداشت روانی،نبود آگاهی به دلایل تابوها ، فکر کنم دلایل دیگه هم همان تکرار مکرراته،حال با لغت میشه بازی کرد من بعد نگویم آجی و داشی و داداش،بگویم برادر و یا خواهر آیا مشکل حل می شود،و در اخر هم کی بود کی بود من نبودم پس هاااا تقصیر فضای مجازی و تلگرام و اینستاگرامه. آموزش رو نمیدیم یا اگه میدیم با فصایح و ادبیات قرون وسطای بهش نگاه میکنیم،اجازه هیچ طرح نو و سبستم جدیدی رو هم که برنمیتابیم،و این هم از دادگاهای پر از طلاق به علت نبود همون آموزشهای است که نگرفتیم و ندادیم .
ناشناس
|
|
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
جنس مخالف مثل دو قطب آهن ربا میمونن به مرور وابستگی و دلبستگی بینشون ایجاد میشه نباید با نامحرم بگو بخند کرد گرم گرفت و دوست و صمیمی و نزدیک شد این رفتارها درست نیست بعضی ها اسم خواهر برادری میذارن به خاطر اینکه راحت باشن و حریم ها رعایت نکنن ... واقعا جای تاسف و تامل داره
smurf
|
|
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
دقیقا
ali
|
|
۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
داداش ابجی ابجی
زدم کراش
شدم فداش
یواش یواش
شدم آقاش
مدیر سایت
۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
آفتاب آمد دلیل آفتاب
محبوبه
|
|
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
سلام،سپاسگزارم از مطالب آموزنده و مفیدتون.
حضرت دوست
|
|
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
فعلا پدیده های خطرناکتری مثل فساد اداری اختلاص تحریم و و و گریبانمونو گرفته
ناشناس
|
|
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
داداش
امیر ارسلان
|
|
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
بسیار عالی،ای کاش بیشتر خبرگزاری ها هم در این گونه موارد وارد می شدند من به عنوان یک پسر در بعضی گروه های درسی می بینم برای کوچکترین چیز میگه آبجی،و...در حالی که این نشان احترام کاذب به طرف هست یعنی هندوانه زیر بغل گذاشتن و هی ادامه پیدا خواهد و بیرون رفتن ها و پارک رفتن ها و بعد که چشم شون رو باز میکنن میبینن که چه افتضاحی به بار آوردن هم آبروی دختره رفته و هم اینکه آبروی خانواده شو برده ،ای کاش که نگاه مان نگاهی پاک باشد نه نگاهی از روی هوس ،هر چیزی که باشد اگر هم که مثل آبجی شما باشد باز هم نامحرم،نامحرم است و انحرافات هم به واسطه فضای مجازی بسیار .بسیار ممنونم که مشکلات و گرفتاری ها را در جهت ریشه کنی باور های غلط و رسومات غلط بیان کردید ای کاش خبرگزاری های دیگه هم حداقل در ماه یکدونه از این انحرافات رو مثل کریسمس و جشن تولد و...رو هم تبلیغ نکنند تا مبادا پدری شرمنده خانواده اش شود .جشن فقط جشن نوروز ،و اعیاد .به امید اینکه روزی خرافات و انحرافت ریشه کن شود و ایرانی آباد و آزاد و
سرافراز داشته باشیم .درود بر خاک زرخیز میهنم ،درود ایران، درود ایرانی
ام
|
|
۰۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
خدا خیرتون بده، بیشتر به این موضوع بپردازید، چون بسیاری آسیبهای وارده به جوانان و نوجوانان مخصوصا خانم ها به خاطر همین روابط، از جمله، عدم میل به ازدواج، کشیده شدن ارتباطات به روابط خارج از خانواده و حرام، شکاکی و بی اعتمادی به شوهر یا همسر بعد از ازدواج، علاقه به ارتباط با دیگران بعد از ازدواج ونابودی خانواده، مشغول شدن جوانها به این ارتباط احساسی و باز ماندن از پیشرفت دوره جوانی، و ،،، البته هم ماجوانها باید به فکر خودمون باشیم و از راه صحیح این عواطف رو کنترل کنیم هم پدر و مادر ها ،
کوروش
|
|
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
چو خشت اول نهد معمار کج تا ثریا می رود دیوار کج. همه چی تو این مملکت کجو وا کج شده یا جاده زندگی مردم که یه روزی مستقیم بود الان مارپیچ اشتباهاته زمانی کسی به این جریانات گوش میکنه که چشمش کور باشه.
ناشناس
|
|
۰۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
بابا تو دیگه کی هستی ب خودت بیا مردم صبح ک میشه فقط ب فکر بدبختیاشونن شبم با چنتا قرص خواب میخوابن.
اکبر
|
|
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
از قدیم گفتن بی گمان دست در آغوش نگارش ببرند هرکسی بوسه ستاند ز لب یار کسی . . . از این گذشته طبیعتا نتیجه لقمه حرام که در ظاهر والدین با زرنگی به شکم فرزندان خود سرازیر می‌کنند اولین حاصلش در نوجوانی و جوانی فرزندشان به بار می نشیند......
احمد عای
|
|
۰۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
....نویسنده جرا به حکم اسلم اشاره نمی کنی که اینگوه روابط اساس حرام است نکنه توجیره خوارکافران هستی ای لغمه حرامخورده
مدیر سایت
۰۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
رعایت ادب جزو آداب مسلم اسلامی و انسانی است.
ناشناس
۲۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
اینها خود اسلام رو رعایت نمی کنند و داعیه اون رو دارند دقیقا مثل طالبان و داعش
ناشناس
|
|
۰۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
از قدیم گفتن : کبوتر با کبوتر باز با باز
مسلما توقعات وخواسته های هرجنس در سنین نوجوانی با جتس دیگر متفاوت هست .و وقتی رابطه ای برقرار شود نیاز هست انها برای بودن کنار هم به خواستهایی غیر از انچه در حد جنس وسنشان هست ، گرایش پیداکنند و از انچه مقتضی هویت وجنسیت خودشان هست دور شوند واین یعنی در اینده مردی که شبیه زن شده ویا زنی که مردانه زفتار میکند.
سلام
|
|
۰۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
سلام. بهتره نویسنده شفاف تر صحبت کنه و بگه که توی کشور ما بیشترین آسیب هم از نظر روحی و عاطفی و هم از نظر جنسی فقط به دختر وارد میشه و برای پسر لذت است و حال. تمام.
ناشناس
|
|
۰۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
قرار شد هم دنیای مردم آباد شود هم اخرت .دنیا که هیچ بماند که می بینید .اخرت را هم از مردم گرفتند
عادل نریمانی
|
|
۰۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
بنظربنده پسردخترها خیلی سرخودشدند هرکاری دوست دارند انجام میدهند وکسی را داخل ادم حساب نمیکنند پدرومادرها انگاردلال بچه هایشان شدند دریغ ازذره ای غیرت وتعصب دولت را میگی انگارکه جنگلهای امازون زندگی میکنند این دخترپسرها فقط مونده مثل انجا لخت؟راه بروند توکوچه پس کوچه ها چه کارها که نمیکنتد جای کمیته خالیست حیف ازانها که شهید شدند
علیرضا
|
|
۰۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
جز نابود کردن خودسث هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد.شایدبگید چی من میگم ولی دوست ندارم برای کسی اتفاق بیفتد
یه نوجوون
|
|
۰۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
شما دلتون خوشه ها نمیگم بهش فکر نمیکنم(منظورم داشتن دوست دختر)ولی کسی که پول داره دوست دختر هم داره یکی که تیپش خوب باشه نمی‌دونم به اصطلاح دعوا کنه و( پسر بدی باشه
ناشناس
|
|
۰۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
مسخره ها.ذهنیت ملتو چرا خراب میکنین.حالا همه مشکلات حل شده الا این
جوات
|
|
۰۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
برو گمشو .
محمد
|
|
۰۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
نه بابا خودشونم میدونن قضیه چیه خودشونو میزنن به اون راه
ژیوان
|
|
۰۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
فقط یه چیز باید به چنین پسرها و پدرانشان گفت؛ آیا حاضری دخترت یا خواهرت رو با یک پسر نا محرم ببینی و بگی چه اشکال داره دوست اجتماعی هستند یا به قول محاوره داداش وآبجی هستند
محمد
|
|
۰۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
داداش آبجی خواهش میکنم برید مشکلات مردم حل کنید نه اینکه درگیر چیزهای علکی و مزخرف من نمیدونم کجای ایران همچین چیزی را بین نجوانان آزاد کردن
الهام
|
|
۰۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
بببینید اینکه حتی دختر و پسر باهم روابط عاشقانه سالم رو تجربه کنند اصلا ایرادی نداره مث همه دنیا این یه نیازه که در افراد تقریبا از ۱۵ سالگی بوجود میاد حالا طرف باید سرکوب کنه و صبر کنه تا ۳۰ سالگی پس این اسیب سرکوب کردن یه نیاز بیشتر هست... این از روابط سالم عاشقانه دختر و پسر' اما وقتی که خودشون میگن ما دوست اجتماعی هستیم خب تکلیف معلومه اولا جامعه محروم ما اصلا دوستی دختر و پسر رو نمیپذیره و خود به خود وقتی یه دختر و پسر دیده میشن بیچاره ها مجبورن کلمه دوست اجتماعی یا داداشی و ابجی برای یه دوستی ساده و معمولی اختراع کنند که بفهمونن بابا این عشق من پارتنر من یا اینحور خبرا بینمون نیست بفهمید ما فقط دوستیم' همین.... بعدم اینکه خیلیها اینقدر محرومیت دیدن که مثلا تماس چشمی یا کلامی براشون مساویه با رابطه جنسی! بابا جان اینجوری نیست یکی محرومیت کشیده یه دختری رو ببینه یا پسری رو فقط نگاه کنه یا فقط باهاش حرف عادی بزنه ا
سجاد شهابی
|
|
۰۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
خوبه درباره این موضوع ها صحبت کردن
علیشاه
|
|
۰۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
این مطلب فقط نوشته یه ادم بیمار ...که خودش کنترلی رو افکار و اعمالش نداره واگرنه من به عنوان یه مرد وقتی با جنس مخالفم وقتی اجازه میدم که برادر صدام کنه که بفهمم ارزششو داره و دیگه هیچوقت نمیام به این جنس مخالف نظر سوء داشته باشم پس این حرفای مضخرف رو به خورد مردم ندید
،
۱۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
آقای محترم اتفاقا این مطلب کاملا درسته. شما شاید اینطوری باشی ولی همه که آدم نیستن، اصلا به جنسیت هم مربوط نیست! همین خود شما اگه یه دختر فاسد به اسم خواهر برادری بهت نزدیک شه فاسدت نمیکنه؟
ناشناس
|
|
۰۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
ممنون که بالاخره در حجم بیشمار اطلاعات بدرد نخور مطلب مفیدی هم پیداشد
بازم ممنون.
مصی
|
|
۰۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
حرمتها از بین رفته . اینها بهانه ست برا دور زدن خدا !!! غافل از اینکه ما خودمونیم که خودمون رو دور میزنیم ،خدا ثابت است !!
Azi
|
|
۲۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
شما خودتون ذهنتون خرابه، جای اینکه ب بچه یاد بدن چجور رفتار کنه جلوی همه چی میخان بگیرن، شما رسانه ها از مسولا عقب مونده ترین، کل دنیا از بچگی همه چیو ب بچه ها آموزش میدن اینجا فقط جلو گیری میشه اینم میشه مثل ابرو برداشتن چند سال دیگه خودتون می‌فهمید تو چ حماقتی هستین
جاسم
|
|
۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
ههه
این داره فارسی حرف میزنند
پس چرا منو حالی نمیشه
ناشناس
|
|
۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
مطلب آموزنده بود ، ولی جایی که تک فرزندی رواج داره ، بیشتر دنبال همزبانند
ناشناس
|
|
۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
نه دوست اجتماعی برای دختر و پسر مورد قبوله و نه داداشی و آبجی خطاب کردنو .....فقط مسخره کردن به خودشونه و سرگرم کردن
علی
|
|
۲۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
من نمیدانم چرا همش زنگ خطر می زنید اما راه حل ندارید..
ناشناس
۲۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
چرا اعصاب خودتو خراب میکنی
Nima
|
|
۲۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
شرمنده اگه نمیتونیم مث شما ادمای مثلا با ایمان به جنس مخالف به چشم چیزی جز ابزارذجنسی فکر کنیم من نمیدونم چرا شما اینقدتفکرات منحرف دارین چرا ؟
H
|
|
۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
کاملا موافق
کرمانشاهی
|
|
۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
در بعضی از کشورهای اروپایی و آمریکایی ازدواج محارم آزاد شده و اثرات آن بر کشورهای دیگر ، در همین جایگزین کردن داداشی، خواهری در روابط دوجنسه مخالف ، قابل بررسی است . متاسفانه آموزش زنان در خانواده به دختران خود و عادی قلمداد کردن آن علت اصلی این مشکلات است . زمان در جامعه باید بیشتر کنترل شوند و آزادی‌های بدون حد و مرز به آنان برای کل جامعه مشکلات فراوانی بوجود می آورد
محمد
|
|
۱۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
فکر کردید مثل نسل سوخته اند
مهدی آذری مقدم
|
|
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
از این افراد بپرسید، آیا حاضرند شخص غریبهای برای خواهرت داداشی بشود؟ اگر اون خوبه اینم باید خوب باشه!
وحید
|
|
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
البته اگر با این شرایط اقتصادی والدین وقت داشته باشند به امور خانواده و فرزند نوجوانشان رسیدگی کنند. شرایط اقتصادی کشور را سامان بدهید قبل از اینکه همه چیز خراب شود
آتیلا
|
|
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
شما سرت به کار خودت باشه و دماغت رو از زندگی دو نفر عاقل و بالغ بکش بیرون. کسی که نهایتا این موضوع بهش مربوط میشه خانواده خود طرف هست. رفتین با پول این ملت شش هفت سال تو دانشگاه پلکیدین که بشین دکتر و کارشناس بیاید سر و دماغتون رو بکنید زندگی خصوصی مردم فضولی کنید؟
محسن
|
|
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
ما دوره نوجوونیمون اینطوری نگذشت ولی شاهد چیزای دیگه ای بودیم!فقط والدین؟پس فرهنگ سازی چی؟تو مدرسه چی باید یاد بدن؟انقدر بچه هارو محدود میکنین و فقط نه میگین که تهش کار به روابط عاطفی با همجنس خودشون کشیده میشه!خود والدین این نسل یاد نگرفتن چطور باید برخورد کنن چه برسه به نوجوونا!باید آموزش داده بشه نه فقط شعار بدین
ناشناس
|
|
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
تو خارج هم اینطوریه مشکلی نیست. درمانه
Army
|
|
۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
تمام مطالبی که اینجا قرار دادین درسته و مفید ولی بعضی از نوجوان های دختر از پسر ها خوششون نمیاد و پس همچین پدیده ای هم به وجود نمیاد ، مثلا خود من وقتی می‌خوام با یه پسر حرف بزنم یا تو شرایطی گیر میکنم که باهاشون ارتباط برقرار کنم سعی میکنم ازشون دوری کنم و زیاد دور بر پسر های امروزی نگردم متاسفانه در این دهه ها و دهه های قبلی بچه های دور و زمونه عوض شدند مثلا تو دهه ۵۰ یا ۶۰ دختر ها بیشتر می تونستند به پسر ها اعتماد کنن یا همون روابط دوستی ولی الان همچنین چیزی رو صدق نمیکنه اگر پسری با یه دختر تو به رابطه دوستی عادی بره حتما سواستفاده اتفاق میفته
بچه محل
|
|
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
نسخه های ناکارآمد...
دوست خوبم انگار خبر نداری که نوجوانان امروزی به فضای مجازی ارتباط دارند و این نسخه های که شما تجویز میکنید در مورد والدین مربوط به عصر دایناسورها هست...
بهتره یک سر به خیابان ها بزنید و یک گپ و گفتی کوتاه به نوجوانان داشته باشی و خودتان را حداقل به روز کنید...
ناشناس
|
|
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
دریغ از ذره ای توصیه عملی
مهدی
|
|
۰۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
یه قرنه این حرفهارو به ما زدید و گزاشتید این روابط بد و بدتر بشن نزاشتید بشناسیم جنس مخالفمون اصلا کی هست ای کاش تمام این سایتا خبری و اخبار ایران از بین برن
ناشناس
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
جنس مخالف چرا؟ جنس مکمل شاید درستتر باشه.
ناشناس
|
|
۰۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
وقتی طرف تک فرزند باشه میره از بیرون داداش یا آبجی پیدا میکنه!
ناشناس
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
اونایی که منفی دادن دلیلشون رو بگن!
ناشناس
|
|
۰۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
خفه شو بابا
ناشناس
|
|
۰۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
طرف پسره خودش هم خواهر داره هم برادر بره با همونا دوست بشه و رستوران بره دختره هم همینطور

این مسخره بازی ها جز فساد و نابودی زندگی دو طرف عاقبت خوبی نداره