بسیجی واقعی ، همت بود و باکری!
برخی بر این باورند آن که می گوید «بسیجی واقعی همت بود و باکری» منظورش این است بسیجی، مردهاش خوب است!
در جریان اعتراضات چند سال اخیر، یکی از شعارهایی که گاها شنیده می شد این بود : بسیجی واقعی همت و بود و باکری. بد نیست نظر یکی از همین بسیجیان واقعی را درباره مذاکره باآمریکا از زبان خودش بشنویم
ارسال نظرات
نظرات مخاطبان
انتشار یافته: ۳۶
در انتظار بررسی: ۰
اصلا بسیجیهای اون زمان با هیچ کس و هیچ چیز قابل قیاس نیستند انسانهای خاکی ولی آسمانی ، مردان نامی جنگ،فرشتگانی پاک. شهدا را وارد بازیهای سیاسی چپ و راست نکنید.
عالی
البته اکنون شکل جنگ عوض شده و شما نمیتونی با جنگ زمینی یک کشوررو اشغال کنی هرچند هم که قوی باشی... نهایتش یه بمب شیمیایی میزنن تو هم یه بمب شیمیایی جواب میدی بعد اگه کم بیارن فرضاٌمیرن سراغ اتمی و... این دور باطل همینطوری ادامه خواهد یافت.
شرایط جنگ تفاوت پیدا کرده، عربستان رو نگاه کنین سالهاست که میخواد یمن رو تسخیر کنه یا اسرائیل که سالهاست میخواد باریکه غزه رو تصرف کنه،سلاحها در عصر جدید نقش بازدارندگی دارند نه حمله،همچنانکه امام خمینی نیز بعد از قطعنامه 598 با توجه به شرایط عصر جدیدو دنیای کنونی، در پیام مربوطه فرمودند(جنگ ما جنگ عقیده است جغرافیا و مرز نمیشناسد).
شرایط جنگ تفاوت پیدا کرده، عربستان رو نگاه کنین سالهاست که میخواد یمن رو تسخیر کنه یا اسرائیل که سالهاست میخواد باریکه غزه رو تصرف کنه،سلاحها در عصر جدید نقش بازدارندگی دارند نه حمله،همچنانکه امام خمینی نیز بعد از قطعنامه 598 با توجه به شرایط عصر جدیدو دنیای کنونی، در پیام مربوطه فرمودند(جنگ ما جنگ عقیده است جغرافیا و مرز نمیشناسد).
هر زمانی نسخه خاص خودش رو داره. همون امام که گفته بودند جنگ تا بیتالمقدس، بر اساس شرایط و بخاطر مصالح مملکت و انقلاب، قطعنامه ۵۹۸ را پذیرفتند و آنرا به نوشیدن جام زهر تشبیه کردند. پس گاهی اوقات شما ناچار هستید تصمیماتی خلاف خواستهتان بگیرید. اقتضای سیاست همین است.
اگر واقعیت را می خواهید بروید با خانواده این شهیدان صحبت کنید،خانواده شهید همت که ساکن قم بودند از آنجا فراری شدند، خانواده شهید باکری هم که دل پر خونی دارند!پس لطفاً از این عزیزان بیشتر خرج نکنید.
نحوهی استدلال بسیار محل سؤال است. متأسفانه در حال حاضر نیز بسیاری از سخنوران حوزهی اسلام و اسلامشناسی به همین شیوه اقدام میکنند. چارهای نداریم جز جنگ. حالا چرا؟ چون نجنگیدن خفت و خواری است!!! این بیانات در زمان جنگ و برای روحیه دادن شاید مناسب باشه، ولی کسی که با این نوع استدلال قانع بشه باید در نوع تفکرش تجدیدنظر کنه.
الان هم که ماشالا هزار ماشالا اکثر طلاب و حتی اکثر علما و طلاب شناختهشده به همین شیوهها اقدام به اثبات نظرات خود میکنند. یک گزاره گفته میشه و بعد نقیضش نکوهش میشه. پس گزارهی اول صحیحه!
والا بعید میدونم زمان جاهلیت پیامبر با این شیوه تونسته باشه کسی رو به سمت خودش جذب کنه!
اگر حق طلبید استدلال صحیح بیاورید و اگر حق طلب نیستید که انشاءالله خداوند همهي ما را به راه راست هدایت کند.
الان هم که ماشالا هزار ماشالا اکثر طلاب و حتی اکثر علما و طلاب شناختهشده به همین شیوهها اقدام به اثبات نظرات خود میکنند. یک گزاره گفته میشه و بعد نقیضش نکوهش میشه. پس گزارهی اول صحیحه!
والا بعید میدونم زمان جاهلیت پیامبر با این شیوه تونسته باشه کسی رو به سمت خودش جذب کنه!
اگر حق طلبید استدلال صحیح بیاورید و اگر حق طلب نیستید که انشاءالله خداوند همهي ما را به راه راست هدایت کند.
ناشناس
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
به نظرت کسانی که مخاطب شما قرار دارن دوست دارن منطقی باشن؟؟؟
اینها براشون یه سری ارمان منحصر به چند نفر خیلی بیشتر ارزش داره تا مشکلات یه مملکت....
اینها براشون یه سری ارمان منحصر به چند نفر خیلی بیشتر ارزش داره تا مشکلات یه مملکت....
ناشناس
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
احتمال میدهم شاید برخی به دنبال حق و حقیقت باشند ولی فریب اینگونه استدلالها را بخورند. البته که عرض بنده هم این نیست که راه من صحیح و راه سایرین غلط است؛ ولی استدلال صورتپذیرفته محل سؤال و برای من غیر قابل پذیرشه حتی اگ نفس گزاره خالی از اشکال باشه.
ایشن حرفی از امریکا نیزنن و دارن میگن کفر و کافرین . میشه بفرمایین منظور کافر کیه ؟ آیا چینیها که مسلمانان اویغور رو سرکوب میکنن کافر نیستن ؟ آیا روسها کافر نیستن ؟
جالب شما همون های هستید که مردم در مقابل خیانت به حقوقشون و زندگیشون این شعار میدن خوب میتونید با دست چین کردن حرفا و بدون توجه به موقعیت و زمان این شهیدهای والا مقام رو هم از جنس خودتون نشون بدید دست مریزاد
کجایند مردان بی ادعا ؟
این چه مغالطۀ عجیبی است که به طور کلی در سخنان برخی دیده میشه؛ بله همه معتقدیم که بسیجی واقعی همت بودند و باکری همه به جایگاه رفیع اون کبوترهای خونین بال معتقدیم ولی آیا معتقدیم که شهید همت و شهید باکری کارشناس و متخصص امورسیاسی هم بوده اند؟ آیا اگر کسی بگوید مثلا این شهید بزرگوار در این تحلیلی که داره ارائه می کنه نظری خام و غیرکارشناسی و مبتنی براحساسات داره ارائه می کنه این منافاتی با اعتقاد به قداست و مقام رفیع شهادت اون بزرگوار داره؟
ناشناس
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
ببخشید آن وقت شما فهم و شعور سیاسی اتان را چگونه به اثبات رسانده اید که از این شهدا ایراد می گیرید؟؟
بسجهای امروزی به مردم گیر میدن درحالیکه اونا بدای مردم شهید شدن
امروز کسانی از مبارزه و قناعت و مقاومت و ایستادگی سخن میگویند که ثروت آنان بیاندازه است. خانههایشان و حقوقهایشان نجومی است. با لکسوس رفت و آمد میکنند و حقوق ۱۹ میلیونی را نیز کم میدانند. بعد هم میخواهند پرونده صهیونیسم و آمریکا و کل استکبار جهانی را در منطقه ببندند. اینجاست که در اتخاذ این سیاستها به بنبست میرسند ولی شجاعت بنبست شکنی را ندارند و در موقعیت آتشبس به جنگ خود با واقعیت بیرونی ادامه میدهند.
نازی
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
همه کسانی که از مبارزه و قناعت و مقاومت و ایستادگی سخن میگوینداینگونه نیستند که شما میگی
هرچند قبول دارم خیلی های شان خصوصا در دل همین دولت تدبیر!!!!!! (نخند!) از همین دسته اند
هرچند قبول دارم خیلی های شان خصوصا در دل همین دولت تدبیر!!!!!! (نخند!) از همین دسته اند
ناشناس
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
برعکس کسانی از مذاکره و تعهامل سخن می گویند که از ثروت بی شمار و رانت بهره مند هستند شما چطور نمی بینی کسانی از تعامل با دنیا سخن می گویند که بهره مندی از ثروت و رانت را به نحو اکمل و اتم به منصه ظهور رسانده اند
ولی الان اکثر مردم با ایشون همعقیده نیستند چون انقلاب کردیم که فساد و بی عدالتی از بین بره حالا اگر عده ای برای حفظ این انقلاب میخوان برن تا مرز اسرائیل ،این موضوع از دید مردم جامعه قابل درک نیست
ناشناس
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
ببخشید شما شعارهای انقلاب اسلامی را فراموش کرده اید ؟؟ مگر در آنها مرگ بر امریکا و اسرائیل نبود؟؟ چطور تفسیر به رای می کنید استقلال جزو شعارهای انقلاب نبود؟؟
قطعا کسی که ذره ای علاقه به وطن داشته باشه راضی نیست به تحریم وفشار این دشمنی با امریکا چه سودی داشته واسه ملت یکی مرد شه جواب بده
حسن روحانی
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
الان به نظر شما ما در این 6-7 سال این دولت تدبیر و امید داریم با آمریکا دشمنی می کنیم؟؟؟؟؟؟؟
ساده لوحی تا چه حد ممکنه آخه !؟
ساده لوحی تا چه حد ممکنه آخه !؟
ناشناس
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
ببخشید ما با امریکا دشمنی کرده ایم یا امریکا با ما؟؟ ما آنها را تحریم کرده و می کنیم یا آنها ما را ؟؟ مشکل این است که در کشورما فهم و درک درستی از دشمنی ندارند می گویند اگر بگویی مرگ بر امریکا یعنی دشمنی اما اینکه یک روز صدام را تحریک کنی یک روز منافقین را برجسته کنی یک روز جنبش سبز را توی بوق و کرنا کنی یک روز کشورهای دیگر را مجبور کنی روابط اقتصادیشان را با شما برهم بزنند اصلا نام دشمنی ندارد اینها طبع سیاست قدرت مدار است و متاسفانه گمان مبتذل امروزی این است که ما همیشه باید ضعیف یباشیم و آرامش را در سایه وابستگی به غرب تعریف کنیم
هی روزگار....
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
برای ما که جز عقب موندن از توسعه چیزی نداشته ولی برای امریکا کلی درآمد داشته _ فروش سلاح_ داشتن پایگاههای نظامی و همچنین تضعیف کشور ما. ایران به راحتی میتونه با توجه به منابع عظیم و نیروی انسانی مناسب جای امریکا رو تو خاور میانه تنگ کنه. جنگ و جدل های بیهوده کشور ما درگیر رو در گیر کرده و ایران نمیتونه مثل سایر فدرت های جهان پیشرفت کنه
ناشناس
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
دلت خوشه داداش در این چهل سال ما هیچ هیچ هیچ ضرری به امریکا نرساندیم بلکه او را تقویت کردیم شعار شعار شعار همین و بس این المان و ژاپن و چین هستند که دشمن واقعی امریکا هستند هزار برابر تبلیغات علیه ما بر علیه این سه کشور است اعتبار ما به این است که سلاح به کشورهای پولدار فروخته شود هر کسی که در این مملکت اهل گفتگو باشه و نه اهل درگیری قطعا دشمن واقعی امریکاست چون سایه جنگ در موقع گفتگو از بین می رود و سلاحی فروخته نمی شود هیچ تجارتی در جهان بزرگتر از سلاح نیست
صلح چی نداره که جنگ داره.شهید عزیز میدانست چند پیمان صلح در زمان پیامبر.و ائمه داشته ایم.آیا شهید عزیز از آقا زادگان،مسئولین چند ملیتی،رانت فامیلی،ریا،وربا خبر داشت.شما لطفا پشت شهدا افکار خبیث خود را پنهان نکنید .از شهدا سوء استفاده نکنید
ناشناس
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
کسی با صلح مخالف نیست تعبیر شما از مذاکره چیست ؟؟ مذاکره برای اینکه تقاضاهای دیگران بپذیریم و دم برنیاوریم یا مذداکره برای فرصت ایجاد کردن برای نیل به آرمانها ؟؟ موضوع این است که کسانی دم از مذاکره می زنند که فرض اولیه اشان این " ما اشتباه می کنیم و کرده ایم و باید آنچه دیگران می گویند را دقیقا مثل آنها انجام بدهیم" با این فرض یعنی اعتقادی به ناحق بودن اسرائیل و لزوم حذف آن نداریم و باید برای نیل به صلح از آمرانحذف رژیم صهیونیستی هم عقب نشینی کنیم یعنی اصل بر امتیاز دادن است نه لزوم حفظ آرمانها آنچه شهدا می گفتند و می گویند و خواهند گفت همین است مذاکره ای که بر اساس امتیازدهی تعریف شده باشد به نتیجه نمی رسد که نمونه حی و حاضر آن برجام است ولی دل بی بصیرت نمی خواهد این را بپذیرد.
واقعا بقيه غير از خودمون كافرند؟ به اين سوال پاسخ بديد لطفا.....
نسترن
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
خیر
غیر از ما مسلمانان، اهل کتاب (مومنین به ادیان الهی دیگر) و کفار وجود دارند. فقط کفار نیستند
غیر از ما مسلمانان، اهل کتاب (مومنین به ادیان الهی دیگر) و کفار وجود دارند. فقط کفار نیستند
بله ایشون هم شرایط جنگ اون زمان رو مد نظرشون بود... و شهید عزیز دیگر در پایان جنگ نبودند که ببینند ما به بصره هم نرسیدیم چه رسد به بیت المقدس...
نجات
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
امان از این تفسیر به رای ها !
طرف داره خودش میگه ما نباید با دشمن مذاکره کنیم، شما تفسیر می کنی این حرف مال اون موقع است!؟؟؟
طرف داره خودش میگه ما نباید با دشمن مذاکره کنیم، شما تفسیر می کنی این حرف مال اون موقع است!؟؟؟
ناشناس
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
خطاب به نجات
یعنی واقعا اونجا که شهید بزرگوار چند بار تاکید میکنه در شرایط فعلی مجبور به ادامه جنگ هستیم و امام فرمودن تا بیت المقدس بریم و... گوش هاتو رو گرفته بودی یا دوست نداشتی بشنوی؟ ؟
ظاهرا شما دوست داری همین جوری سرتو بندازی پایین و... تفسیر کنی....
یعنی واقعا اونجا که شهید بزرگوار چند بار تاکید میکنه در شرایط فعلی مجبور به ادامه جنگ هستیم و امام فرمودن تا بیت المقدس بریم و... گوش هاتو رو گرفته بودی یا دوست نداشتی بشنوی؟ ؟
ظاهرا شما دوست داری همین جوری سرتو بندازی پایین و... تفسیر کنی....
بله ولی بسیجی اون موقع جلوی توپ میرفت
الناز
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
چه جالب!
شما هم همان حرفی را زدی که در توضیح خبر نوشته است. از نظر شما، بسیجی فقط برای مردن خوبه یا اینکه بگیم از نظر شما، بسیجی خوب، بسیجی است که مرده باشد تا شما هر غلطی خواستی بکنی
برخی بر این باورند آن که می گوید «بسیجی واقعی همت بود و باکری» منظورش این است بسیجی، مردهاش خوب است!
شما هم همان حرفی را زدی که در توضیح خبر نوشته است. از نظر شما، بسیجی فقط برای مردن خوبه یا اینکه بگیم از نظر شما، بسیجی خوب، بسیجی است که مرده باشد تا شما هر غلطی خواستی بکنی
برخی بر این باورند آن که می گوید «بسیجی واقعی همت بود و باکری» منظورش این است بسیجی، مردهاش خوب است!
محسن
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
کجایند مردان بی ادعا.......
فرهاد
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
الناز خانوم اشتباه فهمیدی! منظور اون شعار یعنی بسیجی واقعی همت بودند و باکری نه بسیجی دوزاری مثل خاوری چفیه به گردن و .... و صدها و بلکه هزاران مثل خاوری!!! البته در ابعاد کوچکتر
دمتون گرم
واسه باز نشر شجاعانه و حق طلبانه
واسه باز نشر شجاعانه و حق طلبانه