۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۲

هشدار سایت ایتالیایی درباره غفلت از طارمی

یک سایت ایتالیایی در آستانه دیدار یوونتوس با پورتو در لیگ قهرمانان اروپا به توانایی‌های مهدی طارمی مهاجم ایرانی پورتو پرداخته و غفلت از او را اشتباه مهلک دانسته است.
کد خبر: ۳۵۰۳۹
تعداد نظرات: ۲ نظر

مهدی طارمی

تیم فوتبال پورتو پرتغال چهارشنبه شب (فردا) در دیدار رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا میزبان تیم یوونتوس ایتالیا است. این مسابقه برای هواداران فوتبال ایران حساسیت ویژه‌ای خواهد داشت چرا که به احتمال زیاد مهدی طارمی مهاجم ایرانی پورتو در ترکیب اصلی این تیم مقابل یاران «کریستیانو رونالدو» صف آرایی می‌کند.

۲۷ دقیقه بازی در لیگ قهرمانان اروپا

تیم پورتو در مرحله گروهی لیگ قهرمانان با منچسترسیتی انگلیس، المپیاکوس یونان و مارسی فرانسه همگروه بود. طارمی در مجموع ۶ بازی رفت و برگشت گروهی، فرصت چندانی برای بازی نداشت. او در این مرحله تنها در سه بازی و به مدت ۲۷ دقیقه فرصت حضور در زمین پیدا کرد. پورتو در مرحله گروهی با کسب ۱۳ امتیاز بعد از منچسترسیتی به عنوان تیم دوم راهی مرحله یک هشتم نهایی شد.

۱۲ گل در لیگ و جام حذفی پرتغال

طارمی در اوایل فصل بازی‌های پورتو را از روی نیمکت آغاز می‌کرد و به تدریج مورد اعتماد «سرجیو کونسیسائو» سرمربی پورتو قرار گرفت. این مهاجم ایرانی آنقدر عملکرد خوبی در پورتو داشت که حالا تصور ترکیب این تیم بدون طارمی سخت است. طارمی تاکنون ۹ گل در لیگ و ۵ گل در جام حذفی برای پورتو به ثمر رسانده است و هیچکدام از این گل‌ها از روی نقطه پنالتی نبوده است.
 
سایت sportsmole: طارمی در ترکیب است

سایت بریتانیایی sportsmole گزارش کاملی درباره تقابل پورتو و یوونتوس منتشر کرده است. این سایت اعلام کرد اگر پورتو سیستم محافظه کارانه ۲-۴-۴ را انتخاب کند، «لوییس دیاز» وینگر چپ می‌شود و طارمی و «ماره‌گا» در خط حمله بازی می‌کنند؛ دو مهاجمی که روی هم رفته در لیگ پرتغال ۱۵ گل زده‌اند و ۱۰ پاس گل داده‌اند.

رئیس سابق باشگاه چزنا: بهترین بازیکن پورتو کونسیسائو است

«ایگور کمپدلی» رئیس سابق باشگاه چزنا ایتالیا در مصاحبه با روزنامه «TuttoSport» با اشاره به دوران حضور سرجیو کونسیسائو سرمربی پورتو در ایتالیا در سال‌های گذشته به عنوان بازیکن، نقطه قوت پورتو را همین مربی دانست کمپدلی گفت: بهترین بازیکن پورتو کونسیسائو است. او یک مربی عالی و یک تکنسین کامل و برنده است. البته پورتو چند بازیکن ارزشمند هم دارد: از پپه تا ماره‌گاه، از کرونا تا طارمی و بالاتر از همه سرجیو اولیویرا که در پست مهاجم گلزنی می‌کند.»
 
هشدار سایت ایتالیایی؛ از طارمی غفلت نکنید

سایت juventibus ایتالیا هم در گزارشی به بررسی عملکرد بازیکنان پورتو و بخصوص مهدی طارمی پرداخته و بر لزوم غافل نشدن از این مهاجم ایرانی تاکید کرده است: «به نظر می‌رسد کونسیسائو زوج مناسب ماره‌گا را پیدا کرده است: این بازیکن مهدی طارمی ایرانی است که در تابستان از ریوآوه به پورتو آمد. مطمئناً طارمی خطر شماره یک برای دفاع یوونتوس است. او در ۱۰ بازی گذشته در لیگ پرتغال ۷ گل به ثمر رسانده و سه پاس گل داده است.»

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: «مهاجم ۷۷ کیلوگرمی و ۱۸۷ سانتیمتری ایران نه به تکنیک خیلی خاصی مجهز است و نه یک شوتزن از راه دور است، اما او در قرار دادن خودش در مکان مناسب برای استفاده از پاس‌های دیاز، تکنیک کرونا و ورود به فضایی که ماره‌گاه برایش ایجاد می‌کند، خیلی خوب است. طارمی در واقع مهاجم ترسناک اروپا نیست، اما او دوره کلاسیک را پشت سر می‌گذارد که در آن همه چیز در یک مسیر درست برای یک مهاجم قرار می‌گیرد. غفلت از فرصت طلبی طارمی یک اشتباه مهلک برای دفاع یوونتوس است.»
 
هشدار سایت ایتالیایی درباره غفلت از طارمی
ارسال نظرات
انتشار نظرات حاوی توهین، افترا و نوشته شده با حروف (فینگلیش) ممکن نیست.
نظرات مخاطبان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
موفق باشی طارمی
ناشناس
گزارش خطا
تازه ها