۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۶

گزارش اسناد از بیعت تاریخی نیروی هوایی در ۱۹ بهمن۵۷ + عکس

گزارش اسناد از بیعت تاریخی نیروی هوایی در ۱۹ بهمن۵۷ + عکس
امام خمینی خطاب به همافران: شما سرباز امام زمان هستید.
کد خبر: ۳۴۶۰۳
بیعت تاریخی همافران با امام خمینی در ۱۹ بهمن ۱۳۵۷ مهر پایانی بر حیات رژیم پهلوی بود. در سیر حوادث انقلاب، حادثه مذکور در تاریخ به نیکی ثبت و ماندگار شد. اما جزییات این واقعه در آخرین اسناد به جای مانده از ارتش شاهنشاهی قابل تأمل است.
در روز ۱۹ بهمن ۱۳۵۷ اداره ضد اطلاعات وابسته به فرماندهی لجستیکی هوائی در گزارشی به ریاست اداره دوم به تشریح دیدار همافران با امام خمینی می‌پردازد.
 
همافران

در متن این گزارش آمده است:
«موضوع: شرکت همافران در تظاهرات و راهپیمایی و رفتن به نزد خمینی
منابع نفوذی گزارش نموده‌اند همافران، درجه‌داران، کارمندان مشروحه برگه پیوست جمعی فرماندهی لجستیکی هوائی (پیوست شماره ۱) در ساعت ۷:۴۵ مورخه ۵۷/۱۱/۱۹با در نظر گرفتن موارد زیر جهت ملاقات با خمینی شرکت نموده‌اند.
۱. ابتدا با لباس سیویل [لباس غیرنظامی]در ساعت۷:۴۵ در دبیرستان دخترانه علوی واقع در آبسردار خیابان ایران تجمع نموده و پس از صرف صبحانه (سفره‌ای در یک سالن انداخته نان و پنیر و چای‌شیرین خورده‌اند) به تعویض لباس پرداخته و لباس فرم پوشیده‌اند و آرم‌های آن را نیز کنده‌اند.
۲. پس از صرف صبحانه همافر. جمعی الکترونیک پادگان قصر فیروزه ... با بلندگوئی که در دست داشته به تمرین سرود پرداخته (متن سرود پیوست شماره ۲) و آنان را رهبری می‌نموده است.
۳. پس از تمرین سرود، همافر نامبرده دستور می‌دهد که همه بطرف جایگاه خمینی حرکت نمایند. منابع اضافه نمودند با کنترل شدیدی وارد منزل خمینی شده‌اند. پس از آن همافر ... اظهار داشته ابتدا رژه رفته و سپس سرود و پس از سرود قطعنامه خوانده شود که در ساعت ۹:۰۰ وارد منزل خمینی می‌شوند و به همین نحوه عمل نموده و قطعنامه (پیوست شماره ۳) توسط یک نفر سرباز وظیفه نیروی هوائی (منابع نتوانسته‌اند مشخصات کامل را بدست آورند) خوانده می‌شود.
بعد از رژه و سرود و خواندن قطعنامه همافر ... به خمینی اظهار می‌دارد ما منتظر دستور شما هستیم و سپس خمینی سخنرانی نموده و اظهار داشته ما می‌خواهیم شما آزاد باشید و سرنوشت خودتان را خودتان تعیین کنید و امریکا در مملکت ما نفوذ نداشته باشد و شما که به ما و قرآن پیوستید موفق باشید و شما سرباز امام زمان هستید بقیه باید به شما بپیوندند و سپس همافر ... به خمینی اظهار می‌دارد به کوری چشم دولت طاغوتی. سپس رو به همافران نموده و اظهار می‌دارد کلاه‌ها را به سر بگذارید و عکاس‍‌ها از پشت سر عکس بگیرند و سپس همافر نامبرده مسیر میدان ژاله، فوزیه و میدان شهیاد را جهت راهپیمایی به همافران گوشزد می‌نماید و آنان را تشویق به راهپیمایی می‌نماید. شعار «ما همه سرباز توئیم خمینی گوش به فرمان توئیم خمینی» و «بازرگان، بازرگان حکومتت مبارک» را با بلندگو می‌خواند.
۴. منابع اظهار داشته‌اند کلیه استادان مراکز آموزش‌های هوائی و همچنین تعدادی از همافران مهرآباد و اصفهان و هنگ ارتباط نیز حضور داشته‌اند.
 
 
سند تاریخی بیعت همافران
 
ارسال نظرات
انتشار نظرات حاوی توهین، افترا و نوشته شده با حروف (فینگلیش) ممکن نیست.
گزارش خطا
تازه ها