۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۴

انتشار «همشهری محله» متوقف شد

انتشار ضمیمه همشهری محله پس از ۱۴ سال متوقف شده و ساختمان آن نیز به مزایده گذاشته شد.
کد خبر: ۳۷۴

انتشار ضمیمه همشهری محله پس از ۱۴ سال متوقف شده و ساختمان آن نیز به مزایده گذاشته شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، ضمیمه همشهری محله از بهمن‌ماه سال ۸۲ و در دوران حضور محمود احمدی‌نژاد در مدیریت شهرداری تهران منتشر شد. این ضمیمه‌ها در ابتدا برای مناطق ۲۰ گانه تهران و به صورت جداگانه در ۱۶ صفحه منتشر می‌شد.

بنا بر این گزارش، محمدرضا زائری از جمله نخستین سردبیران این ضمائم بود و پس از آن افرادی نظیر سیدناصر موسوی جزایری، صالح افروغ، محسن مهدیان و ... به عنوان سردبیرکل در آن فعالیت کردند.

همشهری محله که در زمان انتشار خود توانست خبرنگاران بسیاری را تربیت کند، در ادامه به هر ۲۲ منطقه تهران گسترش یافت و تا سال گذشته نیز روی کیوسک می‌آمد، اما اواخر سال گذشته از حجم آن کاسته شد و همه مناطق در ضمیمه‌ای ۴ صفحه‌ای و در قطع خود روزنامه منتشر می‌شدند. این در حالی است که از بهمن ۸۲ تا پایان سال ۹۶ همشهری محله در قامت نشریه‌ای باهویت که جلد، طراحی و گرافیک اختصاصی خودش را داشت همراه با روزنامه همشهری هر منطقه توزیع می‌شد، اما در شکل جدید که انتشار آن تا روز گذشته هم ادامه مجموعه محله در ۴ صفحه به صورت لایی روزنامه به چاپ می‌رسید.

امروز چهارشنبه ۱۱ مهرماه از سوی همشهری اعلام شد که ضمائم محله به دلیل پاره‌ای از مشکلات چند روزی منتشر نخواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند این نشریه را در همشهری آنلاین دنبال کنند.

همشهری در حالی از توقف انتشار همشهری محله به مدت چند روز خبر داده که در یک آگهی که اتفاقا همین امروز در روزنامه به چاپ رسیده، ساختمان این نشریه ضمیمه واقع در خیابان طالقانی تهران را نیز به مزایده گذاشته است.

تعطیلی همشهری محله در حالی صورت گرفته که بسیاری از مجلات همشهری در آستانه تعطیلی قرار گرفته‌اند یا قرار است با تیم‌های جدید روی کیوسک بروند.

در همین باره مهران کرمی، مدیرمسئول روزنامه همشهری در صفحه شخصی‌اش گفته بود: اینک در آخرین ماه انتشار مجلات همشهری به شیوه کنونی که مستلزم تحمیل هزینه‌های کلان در حوزه کاغذ، چاپ و حقوق پرسنل است، گروه مجلات همشهری به موجب قراردادی برون‌سپاری شده است که هدف آن بقای مجلات همشهری در شکل و شمایل و خط‌مشی کنونی و به شیوه اقتصادی است. در این قرارداد جدید درآمدها و هزینه‌ها یک‌جا به پیمانکار سپرده شده و تضمین‌ها و سازوکارهای لازم نیز اتخاذ شده است.

مشخص نیست بعد از حاشیه‌های بسیاری که برای نشریات پرمخاطبی چون همشهری جوان و همشهری داستان به وجود آمد و انتقادهایی که از برون‌سپاری گروه مجلات همشهری به افراد کم‌تجربه و کم‌نام و نشان صورت گرفت، آیا ضمائم محلی نیز با حدود ۲۰۰ خبرنگار و نیروی اداری به همان سرنوشت جنجالی دچار می‌شوند یا همشهری قصد دارد بعد از فراموش شدن موضوع، این مجموعه را که صدها خبرنگار حرفه‌ای و مدیر رسانه‌ای در آن تربیت شده بودند را تعطیل و یا با شکل فعلی (۴ صفحه لایی) منتشر کند.

ارسال نظرات
انتشار نظرات حاوی توهین، افترا و نوشته شده با حروف (فینگلیش) ممکن نیست.
گزارش خطا